Najčitanije
Šta poneti na letovanje sa decom?Šta poneti na letovanje sa decom?
Sezona godišnjih odmora je počela, a najveći problem roditelja jeste kako...
Zanimljivi video klipovi
Kad se pande povaljaju po snegu (VIDEO) Kad se pande povaljaju po snegu (VIDEO) Sneg je obradovao dve velike pande koje žive u parku Nanšan u istočnoj kineskoj...
Fizička aktivnost i kuvana pšenica za bolju memoriju
Објављено: 11.01.2012

Ako vam se u poslednje vreme često dešava da zaboravite broj telefona najboljeg prijatelja ili ime omiljenog glumca, to može biti znak kratkotrajnog gubitka pamćenja.

Fizička aktivnost i kuvana pšenica za bolju memoriju

- Bavite se fizičkom aktivnošću i hranite se zdravo, kako biste očuvali memoriju - poručuje prim. dr Petar Borović iz Instituta za javno zdravlje.
Poteškoće sa pamćenjem možete preduprediti ako u ishranu uvrstite namirnice bogate vitaminom B1, koji je neophodan za stvaranje energije iz ugljenih hidrata i pravilno funkcionisanje nervnih ćelija.

- Najbolji izvori B1 vitamina su žitarice i soja pa je izuzetno važno unositi dovoljne količine tih namirnica. U žitaricama, kao što je na primer kuvana pšenica, nalazi se i fosfor koji je odgovoran za trajno zadržavanje informacija u mozgu. Da bi neuroni mogli uspešno da skladište podatke, potreban je i odgovarajući nivo specijalnih supstanci u mozgu koje zovemo neurotransmiteri- objašnjava doktor Borović.

Još jedna namirnica koja ima blagotvorno dejstvo na mozak i pamćenje jeste crni luk.

- Iako ga mnogi izbegavaju, crni luk ima brojna lekovita svojstva. On ubrzava cirkulaciju u mozgu, pa bi ga trebalo često unositi - kaže naš sagovornik. Pravilnom ishranom držaćete nivo holesterola i šećera u krvi pod kontrolom, što štiti krvne sudove ne samo tela već i mozga.

- Višak holesterola i triglicerida deponuje se i u krvnim sudovima mozga, što ometa njegovu ishranu, a upravo to je krivac za zaboravnost. Zbog toga moramo strogo regulisati nivo šećera - upozorava dr Borović i dodaje da se povišen šećer pretvara u masnoće.

Osim šećera, redovno bi trebalo kontrolisati i krvni pritisak, jer hipertenzija razarajuće deluje na nervne ćelije.

- Visok pritisak u početku ne daje nikakve značajne simptome, pa ljudi često ne shvataju zašto bi ga snižavali. Međutim, ako je dugo neregulisan, on oštećuje krvne sudove mozga koji postaju neelastični i tvrdi, a uništava i nervne ćelilje.

Svi koji žele da ih zdrava memorija što duže služi takođe bi, prema rečima dr Borovića, trebalo da izbegavaju cigarete, alkohol i crnu kafu, a da piju mnogo vode i to isključivo pre obroka. Ipak, kao najbolji recept za očuvanje pamćenja on preporučuje fizički rad.

- Zahvaljujući svakodnevnom radu i aktivnostima u prirodi, u mišićima se stvaraju belančevine koje deluju stimulativno na mozak, ubrzavaju ishranu mozga i njegovo podmlađivanje. Zvuči neverovatno, ali može doći čak i do stvaranja novih nervnih ćelija mozga i njegovih krvnih sudova.

Izvor: zenablic

Podeli
Komentari

Drugima se dopalo i:

Ucitavanje...
Povezani tekstovi
Mame bolje pamte | 07.08.2012
 Mame bolje pamte
Žene koje su nedavno postale majke imaju bolju memoriju. Nova studija pokazala je da žene koje imaju decu bolje pamte različite informacije nego one koje ih nemaju.

Deca sanjari su pametnija
U školi obično prekoravaju decu koja sanjare za vreme časova. Međutim, najnovije istraživanje ukazuje da baš ta deca imaju najbolju radnu memoriju, koja je direktno povezana sa inteligencijom.

ZAČIN ZA ŠMRKANJE: Za bolje pamćenje pomirišite cimet
Cimet je začin koji poboljšava ukus i miris hrane. Međutim, novije istraživanje otvorilo je novo poglavlje potencijalne njegove primene - poboljšanje pamćenja

Paracetamol smanjuje stres i poboljšava pamćenje
Najviše korišćen lek protiv bolova i visoke temperature može da poveća memoriju i smanji napetost, smatraju naučnici.

ISPLATI SE: Pušači, bavite se sportom!
Fizička aktivnost omogućava čak i pušačima i osobama sa bolesnim plućima da brzo poprave kvalitet života

Fizička aktivnost produžava život
Redovna umerena fizička aktivnost može da produži očekivani životni vek čak i kod osoba koje imaju višak kilograma

Alkohol ostavlja trajne posledice na mozak tinejdžera
Opijanje na žurkama može da zaustavi normalan razvoj mozga kod tinejdžera. Adolescenti koji piju slabije pamte i teže rešavaju svakodnevne zadatke, pokazuju najnovija istraživanja.

Zašto je fizička aktivnost važna?
Bez obzira na to koje su vam mere ili koliko vam je godina, fizička aktivnost može da se uvede u vaš stil života.

Svetlost vraća pamćenje?
Grupa naučnika istražuje neverovatnu stvar: da li nekoliko neurona može da pokrene celu našu memoriju?

Namestite krevet | 04.02.2013
Namestite krevet
Ta tri minuta, koliko vam je potrebno da zategnete posteljinu, mnogo znače da se osetite srećno, zadovoljno, kao i da donose bolju produktivnost tokom dana